پشت هر ورزشکار موفق یک مربی عالی هست، و موفقیت در کسب و کار متفاوت از این موضوع نیست. هر کسب و کار موفقی در جهان رو که بررسی کنید متوجه میشید که همه یک نقطه مشترک دارن: موفقیت اون ها بر اساس پیشنهادات یک مشاور کسب و کار متخصص در حوزه مرتبط بوده. به عنوان صاحب یک کسب و کار شما در حوزه کاری خودتون متخصص هستید ولی به این معنا نیست که به تنهایی میتونید کسب و کار خودتون رو راه اندازی کنید. برای قدم برداشتن به سوی موفقیت، شما به یک مشاور خوب در کنار خودتون نیاز دارین.

شاید شما بخواید یک طرح کسب و کار رو در اتاقتون بزارید تا همیشه بتونید اهداف رو ببینید و طبق اون پیش برید، ولی نمی‌دونید از کجا باید شروع کنید. یا ممکنه بخواید یک استراتژی جدید برای رشد کسب و کار خودتون به کار ببرید. هرچیزی که نیاز دارید، یک مشاور میتونه در اختیارتون بزاره.

چرا به یک مشاور کسب و کار در کنار بیزنس خود نیاز داریم؟

یک مشاور کسب و کار برای شما مثل یک چراغ راه هست، شما میدونید هدفتون چیه و مشاورتون راه های سریع تر رسیدن به هدفتون رو بهتون معرفی میکنه.
هیچ عیبی در کمک گرفتن برای رشد کسب و کارتون وجود نداره و برعکس اگه کمک بگیرید به این معنیه که بخش های مختلف کسب و کارتون رو میشناسید و این نیاز رو احساس کردید که وجود یک مشاور میتونه به رشد کسب و کارتون کمک کنه.

اگه هنوز فکر میکنید به یک مشاور کسب و کار نیاز ندارید این چهار دلیل میتونه بیشتر به شما کمک کنه:

1- استفاده از قدرت جمعی:

منظور از قدرت جمعی استفاده از توانایی افراد مختلف در یک موضوع خاص هست، اینجا میشه استفاده از تجربیات و افکار اشخاص توانا در نظرش گرفت. یک مشاور، دید بهتری از کسب و کارتون رو بهتون میده، چشم انداز ها و ایده هایی که شاید هیچوقت در نظر نگرفتید. این مهارت ها با تجربه در کسب و کار های مختلفی که به عنوان مشاور در کنارشون بودن به دست اومده و قطعا خیلی میتونه به شما کمک کنه. علاوه بر این گاهی اوقات مشاور ها افراد مرتبط و مفیدی رو میشناسن که میتونه به کار شما کمک کنه. با تشکر از قدرت جمعی کسب و کار شما در یک مسیر جدید و هیجان انگیز قرار میگیره.

2- راهنمایی درست بگیرید.

همونطور که گفتیم برای رفتن از جایی که هستید به جایی که میخواید باشید نیاز دارید افرادی که راه هارو میشناسن شمارو راهنمایی کنن. اینجاست که ارزش یک مشاور رو میتونید درک کنید. یک مشاور خوب فقط چالش هارو به شما نشون نمیده، بلکه به عنوان بخش مهمی از کسب و کار نقشش رو ایفا میکنه چون تمام تجربیاتش که باعث شده کسب و کار ها به موفقیت برسن رو در اختیارتون میزاره. مشاور ها مجبورن صرفا برای موفقیت تلاش کنن چون از همین راه کسب درآمد میکنن، پس قطعا تجربه های مفیدی برای شما دارن.

بررسی کسب و کار شما از بیرون و تحلیل فعالیت های درون سازمانی باعث میشه اطلاعات مفیدی از فعالیت ها و موقعیت کسب و کارتون رو در اختیارتون بزارن که با توجه به مهارت تخصصی شما، حالا میتونید با دید بهتری کسب و کارتون رو به سمت موفقیت پیش ببرید.

3- روی نقاط قوت خود بیشتر تمرکز کنید.

یک مربی خوب به خوبی میدونه چطور از نقاط قوت ورزشکار استفاده کنه تا اون رو به موفقیت برسونه، مشاور هم به همین شکل عمل میکنه. از طریق ارزیابی و درک کسب و کارتون، اون ها میتونن کمک کنن نقاط قوت کسب و کارتون رو پیدا و بیشتر روشون کار کنید. پیدا کردن این موارد یک موضوع هست و عملی کردن اونا یک موضوع دیگه. مشاور ها راهنماییتون میکنن بیشتر روی این نقاط تمرکز کنید و بهتر اون هارو تقویت کنید.

4- مسئولیت.

یکی از مهم ترین وظایف مشاور کسب و کار اینه که تمام اقدامات شما در کسب و کار رو مدیریت میکنه و بهتون یادآوری میکنه که باید چه کار هایی انجام بدید. در کسب و کار شما بر اساس موقعیتی که در اون هستید و چیزهایی که میتونید کنترل کنید تصمیم میگیرید. اگر تصمیم اشتباهی بگیرید، شما مقصرید. اگر یک مشاور خوب داشته باشید به شما کمک میکنه با دید بهتری تصمیم بگیرید.

مثل هر مربی ورزشی ای، یک مشاور کسب و کار به شما کمک میکنه توانایی ها و منابع مورد نیازتون رو برای رسیدن به موفقیت توسعه بدید. با توجه به تجربه و تخصص مشاور ها شما می‌تونید بیشتر راجع به پیش برد اهداف کسب و کارتون یاد بگیرید، درحالیکه به دست آوردن این مهارت ها می‌تونه مزیت های رقابتی خوبی ایجاد کنه.

حتی ابرقهرمان ها هم به تنهایی نمیتونن موفق باشن، پس با کمک گرفتن از یک مشاور خوب طعم رسیدن به موفقیت رو بهتر تجربه کنید.