ریپورتاژ آگهی یکی ازب هترین و جدیدترین راه های تبلیغاتی است. از کلمه فرانسوی ریپورت به معنی گزارش گرفته شده است. ریپورتاژ آگهی می‌تواند متن، صدا، تصویر یا فیلم باشد که دارای مطالب مهم و ارزشمند برای مخاطب است که در بسترهایی مانند سایت‌ها،تلویزیون و … منتشرمی‌شود؛ و ضمن برطرف کردن نیازمخاطب؛ خدمات، محصول و یا به طور کلی کسب و کار شما را معرفی می‌کند. هر چقدر مطالب ریپوتاژ برای مخاطب ارزشمند تر باشد و نیازش را برطرف کند میزان اعتمادی که به وجود آمده بیشتر می‌شود و مخاطب تمایل بیشتری برای استفاده از خدمات و یا محصولات شما پیدا می‌کند.

انواع ریپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی ها از گذشته تا امروز با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، تغییرات زیادی کرده که به معرفی انواع آن می پردازیم:

رپورتاژ آگهی در روزنامه و نشریات

از نخستین روشهای تبلیغات است. دراین روش متن و مقاله که معرف کسب و کار شما بود؛در مجلات و روزنامه ها منتشر می شدند.اما با گذشت زمان و گسترش رسانه دیجیتال مخاطبان نشریات چاپی کم شده در نتیجه این روش تبلیغاتی کارایی خود را از دست داده است.

رپورتاژ آگهی در روزنامه و نشریات

آگهی صوتی

در این روش پیام صوتی شامل مطالب جذاب و معرف محصول در رادیو پخش می‌شد که مثل ریپوتاژ آگهی درنشریات این روش نیست امروزه نتیجه بخش نیست.

آگهی تصویری

ای روش تبلیغاتی شامل المان های تصویری ،گرافیکی و متن است که این متن باید جذاب وکوتاه و برطرف کننده نیاز مخاطب باشد و از طرفی محصول یا خدمات شما را معرفی کند. چون تاثیر تصویر بیشتر از متن و صدا است ؛می تواند در جلب اعتماد و توجه ما مخاطب موثر واقع شود.

آگهی در تلویزیون

تلویزیون با  تبلیغ کردن محصولات و خدمات افراد درآمد کسب می کند.دراین روش تبلیغاتی ازمتن،صدا و تصویرهای متحرک استفاده می شود؛جذابیت و تنوع بیشتری دارد. می‌تواند به بهترین شکل ممکن محصول را معرفی کرد واز طرفی حضور در تلویزیون باعث اعتماد مخاطب می شود.بنابراین از اصلی‌ترین روش‌های تبلیغاتی است که مخاطبان زیادی دارد اما ریپورتاژ آگهی در تلویزیون هزینه زیادی دارد.

ریپورتاژ آگهی در تلویزیون

رپورتاژ آگهی خبری و سایت های پرمخاطب

دراین ریپورتاژآگهی مقاله های جذاب با عکس های مفید در سایت‌های خبری یا سایت‌های پرمخاطب که به کسب و کار شما مربوط باشند پخش میشود؛که داخل متن چند کلمه کلیدی به سایت شما لینک داده می‌شود. باید دقت شود که مقالهٔ نوشته شده برای مخاطب جذاب باشد و مخاطب کمتر به تبلیغاتی بودن آن پی ببرد تا اعتماد بیشتری صورت گیرد؛ چراکه اغلب افراد در مقابل تبلیغات گارد می‌گیرند و تصور می‌کنند که می خواید آنها را گول بزنید.این روش تبلیغاتی هم سایت و کسب و کار شما را معرفی می‌کند هم برای سایت منتشر کننده مفید است چرا که مطالب ارزشمندی در پلتفرم خود منتشر کرده و هزینه ای نیزدریافت نموده است.

بهترین روش ریپورت آگهی کدام است؟

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان دریافت که با گذشت زمان،آگهی های چاپی،صوتی منسوخ شده‌اند و ریپورتاژ های تلویزیونی تنوع زیادی دارند و برای مخاطب جذاب است اما به علت قیمت بالایی که دارند برای معرفی کسب و کارهای کوچک مناسب نیست و بیشتر برای کسب و کارهای خیلی بزرگ با سرمایه های کلان مورد استفاده قرار میگیرد. ریپورتاژ آگهی های خبری می تواند گزینه مناسبی برای همه نوع خدمات و کسب و کارهای کوچک و بزرگ باشد.