یکی از راه‌های پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی، استفاده از روش کامنت مارکتینگ است. شما می‌توانید با پیش‌بردن استراتژی اصولی بازاریابی دیدگاهی پیشرفت زیادی را در کسب‌وکار خود ایجاد کنید. از این روش بیشتر برای ترند کردن وب‌سایت‌ها و شبکه‌های مجازی استفاده می‌شود. از Comment Marketing  بیشتر برای برندینگ، بک‌لینک و دریافت کامنت مخاطبین در زیر پست‌های وبلاگ‌ها و صفحات شبکه‌های مجازی استفاده می‌کنند.

کامنت مارکتینگ

کامنت مارکتینگ چیست؟

شما با استفاده از نظرات کاربران سایت می‌توانید برای سایت یا وبلاگ خود کاربران بیشتری را جذب کنید که به این کار Comment Marketing  یا بازاریابی دیدگاهی می‌گویند. رضایت کاربران یک سایت برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و مطالب ارزشمند شما موردتوجه گوگل قرار خواهد گرفت.

گوگل بر اساس یک سری از ملاک‌ها محتویات سایت‌ها را ارزش‌گذاری می‌کند که یکی از این ملاک‌ها نظرات کاربران است. گوگل با ارزشمند دانستن کامنت‌ها، سایت موردنظر را بالاتر از بقیه بلاگ‌ها قرار می‌دهد. یکی از روش‌های محبوب بازاریابی برای جذب مخاطب کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاهی است. قدرت تاثیرگذاری این نوع بازاریابی بسیار بالا بوده که تاثیر زیادی را در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد.

استفاده از کامنت مارکتینگ در کسب و کار ها

شما برای رشد بهتر فعالیت و کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت نیاز به استفاده از روش کامنت مارکتینگ دارید. این روش به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا برند شما بیشتر بر سرزبان‌ها بیفتد و باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری را برای فعالیت خود جذب کنید. مخاطبین با دیدن کامنت شما در نگاه اول با برند کسب‌وکار شما آشنا خواهند شد. سپس برای فعالیت‌های بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند.

با انجام این کار کامنت شما منتشر می‌شود و کاربران دیگر نیز آن را می‌خوانند و با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند. با نوشتن درست کامنت می‌توانید افراد زیادی را علاقه‌مند به فعالیت خود کنید. همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌راحتی محصولات و خدمات فعالیت خود را ارائه دهید.

مزیت های استفاده از کامنت مارکتینگ

شما با گذاشتن کامنت در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از طریق لینک‌دهی کاربران را به سایت خود هدایت کنید. اگر کامنت خود را طبق اصول بازاریابی دیدگاهی بنویسید حس مثبتی با خواندن آن به کاربران انتقال خواهد شد. کامنت شما با اثرگذاری مثبت توسط کاربران تکثیر می‌شود. کامنت موردنظر باید محترمانه و مطابق با اصول کامنت مارکتینگ نوشته شود؛ زیرا انجام این کار باعث می‌شوند تا مخاطبین با خواندن آن شناختی از شخصیت شما پیدا کنند. با انجام این کار می‌توانید شانس تعامل خود را با کاربران افزایش دهید.

استفاده از این روش بازاریابی به شما کمک می‌کند تا تعداد دنبال‌کنندگان خود را در شبکه‌های اجتماعی بالاتر ببرید. افرادی که جذب کامنت شما شده‌اند قطعاً به پروفایل شما مراجعه می‌کنند تا از فواید پیج شما بهره ببرند و در آخر شانس این که جز دنبال‌کنندگان شما شوند بیشتر خواهد شد. افراد می‌توانند از آژانس دیجیتال مارکتینگ آوین برای موفق کردن کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی و سایت خود شروع به همکاری کنند.

اصول مهم برای انجام کامنت مارکتینگ موفق

شما با رعایت یکسری نکات و انجام‌دادن تکنیک‌های کامنت مارکتینگ می‌توانید سایت خود را در صفحه‌های اول گوگل بیاورید. در ادامه این تکنیک‌ها را معرفی خواهیم کرد.

ارتباط کامنت با موضوع مطلب

مرتبط بودن مطلب با کامنتی که قرار است زیر آن بنویسید بسیار مهم است. حتی اگر شما اطلاعات بسیار سودمند و فوق‌العاده‌ای را می‌خواهید کامنت کنید باز هم موردپسند کاربران و خوانندگان نخواهد بود. همچنین مخاطبین برای خواندن ایده‌های ارزشمند شما به مطلب موردنظر مراجعه نکرده‌اند. باتوجه‌به این مورد شما باید کامنت خود را بر اساس موضوع مطلب صفحه موردنظر بنویسید.

احترام به نویسنده و سایر افراد که کامنت گذاشته اند

برای تاثیرگذاری بهتر کامنت شما در زیر مطالب و پست‌های شبکه‌های مجازی، باید از لحن مناسب استفاده کنید. شما اگر شما با مطلب و کامنتی مخالف هستید باید با احترام و ادای احترام به نویسنده مشکل خود را بنویسید. با احترام به افراد، شما نیز یک فرد محترم برای آن‌ها به‌حساب می‌آیید که آن‌ها با رعایت ادب با شما صحبت خواهند کرد.

نوشتن کامنت به طور خاص و ارزش آفرین

رعایت املا و قواعد درست کلمات در کامنت مارکتینگ بسیار مهم و تاثیر مثبتی را در جذابیت کامنت شما دارد. با این کار کاربران بهتر متوجه منظور شما می‌شوند و کامنت شما دلنشین‌تر خواهد بود.

صداقت در کامنت مارکتینگ

جذابیت متن در دروغ گفتن نیست؛ زیرا صداقت یکی از مهم‌ترین اصول نوشتن کامنت است. وعده دروغ از اشتباهات در کامنت‌های بازاریابی دیدگاهی بوده که باعث می‌شود برند شما به‌عنوان یک کسب‌وکار و ارائه‌دهنده دروغین شناخته شود.

استفاده از روش کامنت مارکتینگ

مشاغلی که به‌صورت اینترنتی فعالیت دارند، می‌توانند از روش بازاریابی دیدگاهی استفاده کنند. این روش باعث موفقیت سایت می‌شود و کمک بسیاری را در برندسازی کسب‌وکار شما می‌کند. با رعایت اصول کامنت مارکتینگ می‌توانید فرد موفقی در این زمینه شوید و از دنبال‌کنندگان زیادی در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی برخوردار شوید. با انجام این روش می‌توانید از تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ آوین کمک بگیرید و کسب‌وکار موفق‌تری را راه‌اندازی کنید.