امروزه برنامه اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌است. کاربران زیادی به شکل روزمره با اهداف مختلف از این برنامه کاربردی استفاده می‌کنند. بنابراین آشنایی با قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام خالی از لطف نیست.

تجربه دنیایی جذاب و متفاوت با قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام

قابلیت‌های جدید اینستاگرام

اگر خواستار ایجاد تفاوت بین خود و رقبای مجازی خویش از طریق جذابیت پیج و افزایش تعداد فالوور هستید، اطلاع از نوع آپدیت اینستاگرام نقش مهمی را در این امر ایفا می‌کند. این قابلیت‌ها عبارتند از:

ایمیل چک اینستاگرام

آیا می‌دانید که امکان هک‌شدن حساب‌کاربری از طریق دریافت یک ایمیل حاوی لینک و کلیک روی آن لینک وجود دارد؟ پس از بروز مشکلاتی از این طریق اینستاگرام اقدام به ارائه راه‌حلی در نسخه آپدیت اینستاگرام کرد. ایمیل‌چک توانایی تشخیص واقعی‌بودن ایمیل را از طریق مشاهده ایمیل‌های ارسالی از طرف این نرم‌افزار طی 14 روز گذشته را برای کاربران فراهم می‌کند. حالت DARK یا تاریک امکان تغییر تم و رنگ صفحه از سفید به مشکی را ایجاد می‌کند. این ویژگی به خصوص در زمان کم‌نور‌بودن محیط بسیارکارآمد است.

متن‌جایگزین یا Alt

فعالسازی متن‌جایگزین برای تصاویر مخصوص کاربران دارای اختلالات بینایی از جمله قابلیت‌های جدید اینستاگرام به شمار می‌رود. از این طریق امکان شنیدن توضیحات با جزئیات با استفاده از صفحه‌خوان برای دنبال‌کنندگان به وجود می‌آید.

محو‌کردن پیام‌های دایرکت: ناپدیدشدن پیام‌های دیده‌شده پس از ترک چت از قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام است. این نکته قابل ذکر است که این ویژگی مختص افرادی است که دنبال‌کننده‌ی یکدیگر هستند.

افزودن تم به دایرکت

استفاده از تم‌های رنگی مختلف و تغییر قالب دایرکت از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز این قابلیت به حساب می‌آید.

محدود‌کردن فعالیت برخی کاربران

توانایی ایجاد محدودیت در ارتباطات با کاربری خاص در نسخه آپدیت اینستاگرام حاصل شده‌است. این نکته قابل ذکر است که بین محدود و بلاک‌کردن کاربر تفاوت وجود دارد. بدین صورت که شخص بلاک‌شده متوجه موضوع می‌شود در حالی که در این قابلیت جدید فرد از رستریکت‌شدن خود اطلاع ندارد. در صورت گذاشتن کامنت توسط فرد مذکور هم فقط خود شما و فرد محدود‌شده امکان مشاهده آن کامنت را دارند.

قابلیت برچسب یا نشان نام

امکان ایجاد یک تصویر با قابلیت اسکن در حساب‌کاربری خود و به اشتراک‌گذاری آن به جای کارت‌ویزیت از قابلیت‌های جدید اینستاگرام است.

حذف فالوور فیک

برخی افراد از طریق ربات‌های فالووربگیر اقدام به افزایش تعداد دنبال‌کنندگان خود البته از نوع فیک آن می‌کنند. به مرور زمان این کار افراد باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود. کاهش اعتماد فالوورهای واقعی از جمله مهم‌ترین این مشکلات است. در نوع آپدیت اینستاگرام شخص کاربر توانایی حذف فالوورهای فیک خود را قبل از اقدام نرم‌افزار دارد.

ویژگی دوستان نزدیک

امکان به اشتراک‌گذاری برخی از استوری‌ها و یا یک تصویر خصوصی فقط برای یکسری افراد مانند خانواده و دوستان نزدیک از جمله قابلیت‌های جدید اینستاگرام است.

تجربه دنیایی جذاب و متفاوت با قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام

اضافه‌کردن زیرنویس‌های خودکار

افزودن زیرنویس از طریق هوش‌مصنوعی به فیلم‌های IGTv از قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام است. این خصوصیت برای افراد ناشنوا و یا بیگانه با زبان ویدئو مفید به نظر می‌رسد.

تجربه دنیایی جذاب و متفاوت با قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام

فیلتر‌کردن دایرکت‌های اینستاگرام

این خصوصیت در حال حاضر فقط در پیج‌های کاری فعال است. امکان فیلتر، دسته‌بندی و مدیریت بهتر پیام به این روش برای صاحبان پیج‌ حاصل می‌شود.

راه‌اندازی فروشگاه با قابلیت خرید مستقیم

این خصوصیت نرم‌افزار به افرادی که محصولات فیزیکی برای فروش دارند، اختصاص یافته ‌است. از قابلیت‌های جدید اینستاگرام می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در این ویژگی، مشتری با کلیک روی پست به سمت صفحه‌ی خرید هدایت و خریدی راحت و لذت‌بخش را تجربه می‌کند.

قابلیت گاید اینستاگرام

با استفاده از این قابلیت، دسته‌بندی محتوای پیج به صورت حرفه‌ای انجام می‌پذیرد. دسترسی سریع دنبال‌کنندگان به محتوای مورد نظر، به اشتراک‌گذاری یک مجموعه پست و امکان بازدید بیشتر از پست‌های قبلی از ویژگی‌های بارز این قسمت است.

پیگیری هشتگ ها

در آپدیت اینستاگرام به راحتی می‌توان میزان تاثیرگذاری هشتگ‌ها را مورد ارزیابی قرار داد. از طریق میزان جذب فالوور واقعی و فروش بیشتر می‌توان به مناسب‌بودن هشتگ‌ها اطلاع یافت.

تجربه دنیایی جذاب و متفاوت با قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام

پرسش و پاسخ در Live اینستاگرام

فراهم‌کردن شرایط لازم برای ترکیب دو خاصیت پرسش و پاسخ و لایو به صورت همزمان از قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام است. در نسخه‌ی جدید، مشکلات نسخه‌ی قبلی از طریق طراحی یک جعبه سوال ساده برطرف شده‌است. امکان پاسخگویی به تمامی سوالات . نمایش سوال در حال پاسخگویی، دو نکته قابل توجه در خصوص این توانایی جدید است.

امکان پست‌گذاری در حساب های چندگانه

اینستاگرام با فراهم‌آوردن این قابلیت از اتلاف وقت و انرژی کاربر خود جلوگیری می‌کند. در آپدیت اینستاگرام، شما قادر به انتشار عکس و پست مورد نظرتان در چندین پیج به شکل همزمان خواهید‌بود. این خاصیت جدید برای کسانی که دارای چندین پیج کاری هستند، اتفاق خوشایندی محسوب می‌شود.

امکان استفاده از برچسب Music در استوری ها

امکان افزودن موسیقی به منظور افزایش جذابیت استوری‌ها از جمله قابلیت‌های جدید اینستاگرام است. این خاصیت مورد استقبال کاربران هم واقع شده‌است.

اشتراک‌گذاری پست‌ها در استوری

بازنشر پست مورد علاقه و امکان هدایت فالوور از استوری شخصی به پست مورد نظر از جمله قابلیت‌ها و آپدیت جدید اینستاگرام می‌باشد.با این روش افزایش تعامل بین کاربران را شاهد خواهیم‌بود.

تجربه هیجان با آپدیت اینستاگرام

همواره اینستاگرام خصوصیات جدیدی را به برنامه خود می‌افزاید. شما با آشنایی و استفاده از قابلیت‌های جدیداینستاگرام هیجانی فوق‌العاده را از طریق افزایش جذابیت و فالوورهای پیج خود تجربه خواهید‌کرد.