اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی است که در ابتدا با هدف به اشتراک گذاری عکس و ویدئو ارائه شد؛ ولی در چند سال گذشته به بستری برای کسب درآمد بدل شده است و پیج‌های بیزینسی مختلفی در آن فعالیت می‌کنند. نکته‌ی مهم اینجا بوده که برخی از این پیج‌ها به جای رشد و موفقیت به بن بست رسیده و شکست می‌خورند. پل بین موفقیت و شکست پیج‌های بیزینسی چیزی جز الگوریتم‌های اینستاگرام نیست. اینستاگرام هر ساله برای این گونه پیج‌ها استراتژی‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که برخی از پیج‌ها حتی از آن‌ها خبر ندارند و بدون هماهنگی با الگوریتم‌ های جدید اینستاگرام، فعالیت خود را پیش می‌برند و در نهایت به شکست می‌رسند.

الگوریتم های جدید اینستاگرام

الگوریتم های جدید اینستاگرام

اگر شما نیز دارنده یک پیج کاری در اینستاگرام هستید و به دنبال رشد آن هستید؛ می‌توانید از شرکت‌های مشاوره دیجیتال مارکتینگ مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ آوین کمک گرفته و با آخرین استراتژی‌های اینستاگرام جهت رشد پیجتان هماهنگ شوید.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام در واقع پایه و اساس فعالیت‌های این برنامه به شمار می‌آید. این الگوریتم است که تصمیم می‌گیرد مخاطبان چه چیزی را مشاهده کنند و چه پست یا استوری‌ای به آن‌ها معرفی شود. ابتدایی‌ترین الگوریتم اینستاگرام فقط به فاکتور زمان اکتفا کرده بود و پست‌ها و استوری‌ها را به ترتیب انتشار، نشان مخاطبان می‌داد؛ اما با گذشت زمان، الگوریتم های جدید اینستاگرام به تدریج جای الگوریتم‌های قبلی را گرفتند و آخرین سری آن‌ها نیز در سال 2022 منتشر شدند.

طبق صحبت‌های مدیران این برنامه، در سری جدید سعی شده است که برای هر بخش اینستاگرام، الگوریتم جدید و مشخصی تعیین شود و صاحبان پیج‌ها برای جذب مخاطب، باید استراتژی‌های مختلفی را بکار گیرند تا با الگوریتم‌های جدید هماهنگ شوند.

الگوریتم اینستاگرام 2022

جدیدترین الگوریتم اینستاگرام مربوط به سال 2022 بوده که تغییرات بسیاری را به همراه داشته است. این الگوریتم جدید به گونه‌ای پیچیده و گیج کننده به نظر می‌رسد که بسیاری از کاربران از درک آن عاجز مانده‌اند و نیاز به مشاوران متخصصی مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ آوین دارند. این مشاوران متخصص می‌توانند کاربران را با شکل ساده این الگوریتم گیج کننده آشنا کنند و به آن‌ها کمک نموده تا از این استراتژی‌ها در جهت پیشرفت پیج خود بهره ببرند.

فاکتور های تاثیر گذار بر الگوریتم های جدید اینستاگرام

در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، 5 فاکتور مهم وجود دارد که بر محتواهای نمایش داده شده به کاربران مانند پست و استوری، بسیار تاثیر گذار هستند. این 5 فاکتور شامل موارد زیر می‌شوند:

  • علایق کاربران

این مورد را همه شما در اینستاگرام خود مشاهده کرده‌اید. اگر شما دیروز ویدیوهای مربوط به فوتبال را در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید؛ امروز اغلب پست‌های پیشنهادی شما نیز راجع به فوتبال هستند.

  • تعاملات

منظور از تعامل، ارتباط کاربران با یکدیگر است که اگر یک کاربری مخاطب چند کاربر خاص بوده، محتواهای آن کاربران به آن‌ها نشان داده می‌شود.

  • زمان استفاده از اینستاگرام

این فاکتور الگوریتم های جدید اینستاگرام بسیار جالب است. طبق آن، اینستاگرام با توجه به زمان بازدید شما از این اپلیکیشن، محتواها را به شما نشان می‌دهد. اگر شما مدت زمان کمی در اینستاگرام باشید؛ جالب‌ترین محتواها به شما نمایش داده می‌شود و اگر مدت زمان حضورتان بسیار زیاد باشد؛ جدید‌ترین محتواها برای شما ارائه می‌شوند.

  • نحوه استفاده

اگر شما کاربر مشتاقی باشید و علاوه بر زمان زیادی که در اینستاگرام صرف می‌کنید، پست‌ها را لایک کرده و افراد زیادی را دنبال می‌کنید؛ اینستاگرام شما را یک کاربر مشتاق می‌شناسد و محتواهای متنوعی را برای شما فراهم می‌کند.

  • آپدیت بودن

برای اینستاگرام ارائه محتواهای جدید به کاربران بسیار اهمیت دارد و همواره در تلاش است براساس علاقه مندی کاربران، آخرین پست‌ها را برای وی آماده کند. به طور مثال اگر یک کاربر علاقه مندی‌هایی در حوزه فشن و فیلم دارد، محتواهای مربوط به جشنواره ونیز به آن پیشنهاد می‌شود.

تاثیر الگوریتم جدید اینستاگرام بر فید

منظور از فید، همان صفحه‌ای است که محتواهای پیشنهادی به کاربران در آن‌جا نشان داده می‌شود. در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، عوامل مختلفی بر رتبه بندی پست‌های فید تاثیرگذار هستند که از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اطلاعات پست

این اطلاعات شامل تعداد لایک‌ها، تعداد بازدیدها، زمان و محل انتشار و مدت زمان پست در صورت ویدئویی می‌شوند.

  • اطلاعات سازنده

از اطلاعات سازنده، فاکتور نرخ تعامل مهم‌ترین فاکتور است.

  • فعالیت‌های کاربران

در صورتی که یک پست جزو علاقه مندی‌های کاربران باشد، به آن‌ها نشان داده می‌شود.

  • تاریخچه تعامل

منظور از تاریخچه تعامل، تعاملات میان کاربران و سازندگان محتوا است.

تاثیر الگوریتم جدید اینستاگرام بر استوری

استوری مهم‌ترین بخش یک فید است، چون در ابتدای آن نمایش داده می‌شود. الگوریتم‌ های جدید اینستاگرام برای استوری تغییرات مختلفی را در نظر گرفته اند؛ اما به زبان ساده می‌توان گفت، تعامل بیشتر با مخاطبان مساوی است با نمایش اول استوری‌های شما، این تعامل را می‌توان با آپلود منظم استوری و استفاده از لوکیشن و هشتگ به دست آورد.

تاثیر الگوریتم جدید اینستاگرام بر reels و IGTV

reels و IGTV دو محتوای ویدیویی اینستاگرام هستند که نمایش آن‌ها رابطه مستقیمی با تعامل مخاطب و کاربر دارد. هرچه این تعامل بالاتر باشد، علاقه مندی مخاطبان به محتوا بیشتر نشان داده می‌‌شود و محتوا نیز بیشتر پیشنهاد می‌گردد.

الگوریتم اینستاگرام، پل بین موفقیت و شکست

الگوریتم اینستاگرام مربوط به استراتژی‌های اینستاگرام در انتخاب محتواها و پیشنهاد آن‌ها به کاربران است. این الگوریتم از ابتدا وجود داشته ولی با گذشت زمان بهروزرسانی شده و به نمونه پیشرفته امروزی تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که الگوریتم‌های جدید اینستاگرام 2022 تقریبا برای هر بخش یک استراتژی مجزا و مشخص دارند.

با وجود همه این‌ها، این الگوریتم‌های جدید، تاکید بالایی بر تعامل میان مخاطبان و تولید کنندگان محتوا دارند و اولویت را به پیجی می‌دهند که نرخ تعامل بالایی داشته باشد. برای رسیدن به نرخ تعامل می‌توان از شرکت‌های مشاوره مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ آوین در این زمینه کمک گرفت؛ که با توجه به نوع پیج و الگوریتم‌های آپدیت شده و موثر اینستاگرام، روند پیشرفت و دیده شدن پیج را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بازدهی آن را بالا می‌برند.