سئوی کلاه سیاه روش های زود بازده هستند و افرادی که از این روش استفاده می کنند درمدت زمان کوتاهی در نتایج اول گوگل قرار می گیرند ولی ریسک بالایی را می پذیرند. این روش برای کسانی مفید است که به هر دلیلی قصد حضور سریع و کوتاه مدت در وب را دارند و به عواقب کار و افت رتبه و حذف سایت از گوگل اهمیت نمی دهند.کلاه سیاه ها بر این باورند که به هر قیمتی شده به رتبه اول گوگل برسند و به عواقب آن فکر نمی کنند.

افرادی که از روشهای کلاه سیاه استفاده می کنند برای بالا آمدن در نتایج جستجو از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند و شعار معروفی دارند: هدف وسیله را توجیه می کند (The purpose of the device justifies). ولی برعکس آنها کلاه سفیدها ترجیح می دهند تحت قوانین منتشر شده گوگل عمل کنند و معتقدند که دور زدن برای مدت کوتاهی نتیجه می دهد.

جریمه های گوگل در صورت استفاده از کلاه سیاه:

موتور جستجو گوگل تلاش می کند تا بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد. هدف گوگل این است تا در نتایج جستجوی شما، هرزنامه و لینک های بی ربط وجود نداشته باشند. تمام تلاش گوگل در این مورد، تشخیص و جریمه کسانی است که تحت عنوان کلاه سیاه، کلاهبرداری می کنند. این جریمه شامل موارد جبران ناپذیر زیر است:

  1. کاهش شدید رتبه سایت
  2. حذف همیشگی سایت
  3. خروج دامنه از کنترل شما

الگوریتم های گوگل روز به روز دقیق تر و پیچیده تر می شوند و تمام روشهای کلاه سیاه را تشخیص می دهند. بنابراین نباید در سئو سایت خود از کلاه سیاه استفاده کنید.

انواع روش های سئوی کلاه سیاه

روشهای زیادی برای انجام سئوی کلاه سیاه وجود دارد و همه آنها دیر یا زود تحت جریمه گوگل قرار می گیرند.

  •  کلمات کلیدی keyword stuffing
  •  محتوای پنهان یا مخفی کاری cloaking
  •  هدایت آب زیرکاهی sneaky redirects
  • محتوای بی کیفیت  poor quality content
  • کلمات نامرئی invisible text
  • طعمه گذاری link bait
  • خریدو فروش لینک Paid links  و …

برای مطالعه این روشها بصورت جزئی تر مقاله انواع روش های سئوی کلاه سیاه را دنبال کنید.

تکنیک های سئو کلاه سیاه از زبان گوگل