یوتیوب یک از موفق ترین شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذای ویدئو می باشد که روزانه صدها هزار فیلم و کلیپ مختلف در آن بارگزاری می شود. برای آپلود فیلم در یوتیوب لازم نیست کار خاصی انجام دهید فقط کافی است ویدئوهای خود را آماده و حساب جیمیل داشته باشید، در واقع یوتیوب یکی از سرویس های رایگان گوگل است.هر کسب و کاری برای موفقیت خود در کنار دیگر شبکه ها ی اجتماعی لازم دارد در یوتیوب نیز حضور داشته باشد. طبق آمار رسمی مهم‌ترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن ویدئو‌ها  یوتیوب است.   خب حال نکته مهم این است که چگونه سابسکرایب جذب کنیم و تعداد آنها را افزایش دهیم.

ارائه روش های عملی جهت افزایش بازخورد و جذب مخاطبان:

زمانبندی محتوا برا اساس برنامه ریزی مشخص و منظم:

اگر پیج های موفق را مدتی دنبال کنید متوجه خواهید شد که طبق یک برنامه ریزی مشخص پست های خود را آپلود می کنند. وقتی شما بر اساس یک زمانبندی، ویدئو‌ها را منتشر کنید به مخاطبان این پیام را می‌دهید که فعال هستید و به علاوه در ذهن آن‌ها باقی می‌مانید. بنابراین باید بین انتشار ویدئوهای خود وقفه نداشته باشیم اما باید یادمان باشد کیفیت حرف اول را می زند و هیچگاه نباید کیفیت را فدای کمیت نمود.

معرفی کانال یوتیوب

کانال خود را باید در هر جایی که حضور دارید معرفی کنید حتی در پوسترها و بنرهایی که چاپ می کنید. بعضی از افراد دنبال راهکارهایی برای هک هستند که باید به جای صرف وقت برای پیدا کردن هک‌ها، کانال خود را معرفی کنید و منتظر ترافیک‌های طبیعی بمانید. الگوریتم‌های یوتیوب، روز به روز پیشرفت می‌کنند و تقریباً غیر ممکن است که از راهی غیر از راه طبیعی بتوانید برای خود سابسکرایبر پیدا کنید.

به علاوه حتی اگر بعد از هک موفق شدید این کار را انجام دهید ممکن است توسط یوتیوب بلاک شوید. بنابراین بهترین کار این است که ارزش محتوای تولیدی خود را حفظ کنید و به معرفی کردن کانال یوتیوب خود بپردازید. برای مثال اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیسبوک و اینستاگرام، فعال هستید از دوستان و فالوئر‌های خود بخواهید که از کانال یوتیوب شما دیدن کرده و آن را به دیگران معرفی کنند.

پاسخگویی سریع به کامنت های کاربران

باید به کاربران خود اهمیت بدهید و به تمامی سوالها و نظرات آنها در کامنت ها پاسخ دهید که این موضوع هم از نظر مخاطبان با ارزش می باشد و هم از نظر الگوریتم های یوتیوب بازخورد مثبت برای شما دارد.