درباره فاکتورهای سئو و رتبه بندی گوگل در هر زمانی افراد نظرات مختلفی را ارائه می دهند، اما مهمترین این فاکتورها به شرح زیر می باشد:

1-تولید محتوا:

محتوا ی تولید شده در سایت باید دارای کیفیت لازم بوده و نباید صرفا به کمیت حجمی نوشته‌ها توجه نمود. به جای تولید انبوهی از محتواهای بی کیفیت، باید تلاش کرد تا محتوای با کیفیت و مفید تولید کرد. همچنین استفاده از داده‌ها و پیوندها از منابع خارجی ‌می‌تواند تاثیر به سزایی در درجه کیفی و اعتبار محتوای تولید شده داشته باشد.
عناوین و موضوعات انتخاب شده باید به لحاظ کمی و کیفی با موضوعات روز ارتباط داشته باشند. از دیگر مواردی که به بالا رفتن سطح کیفی محتوا کمک ‌می‌کند، نوآوری در خلق محتواست. به جای استفاده از مطالب تکراری که در اکثر سایت‌ها درباره آن صحبت شده، باید به خلق موضوعات و دغدغه‌های جدید پرداخته شود. سوالات جدید در ذهن مخاطب نیاز به پاسخ‌های جدید دارد. لذا نویسنده باید خود را جای مخاطب قرار داده و با پرسیدن سوالات جدید، به دنبال تولید محتوا برای ارائه پاسخ به سوالات احتمالی باشد. زمانی که محتوای با کیفیت و نوآورانه ای منتشر ‌می‌شود، سایر افراد آن را به اشتراک گذاشته و درباره آن صحبت ‌می‌کنند و این به معنای برداشتن گام‌های اولیه برای دیده شدن تلقی ‌می‌شود.

2-بک لینک ها:

وقتی گوگل می بیند شما به سایت های معتبر مانند ویکی پدیا، فیسبوک یا هر سایت مورد اعتماد دیگری لینک می دهید متوجه می شود سایت شما نیز معتبر بوده و قابل اعتماد می باشد. بنابراین همواره باید یکی از برنامه های شما تلاش برای ایجاد بک لینکهای با کیفیت و مرتبط برای سایت خود باشد. اما چگونه؟راههای مختلفی برای ایجاد بک لینک وجود دارد که در این مقاله های بعدی به آن خواهیم پرداخت.

3- ویدئو:

شما نمی توانید قدرت ویدئو را در استراتژی آنلاین خود نادیده بگیرید. آمار ثابت کرده اند که ویدئوها باعث افزایش مشارکت کاربران می شود که منجر به ایجاد ترافیک بیشتر، لینک های بیشتر، ذخیره سازی بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی گوگل می شود. سومین فاکتور مهم سئو ویدئوها هستند که اهمیت آن در سئو ۲۰۱۹ بیشتر نیز خواهد شد. شاید این برای برخی سوال باشد که چرا؟ مگر گوگل محتوای ویدئویی را میبیند؟ گوگل که فقط محتوای متنی را متوجه میشود. پاسخ این است که بله ویدئوها فاکتور سئو هستند.
افزایش سرعت اینترنت و البته کاهش قیمت آن در سالهای اخیر موجب شده تا محتوای ویدئویی شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد. تحقیقات نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸۰ درصد از محتوای ارایه شده در اینترنت به صورت ویدئو خواهد بود.

4-نرخ کلیک CTR (CTR-Click through Rate):

عبارت است از نسبت تعداد افرادی که در مقابل میزان نمایش سایت شما در نتایج جست و جو روی آن کلیک کرده اند و وارد سایت شما شده اند. یعنی اگر جستجوگران در نتایج جستجو سایت شما را ببینند و روی آن کلیک کنند باعث افزایش CTR شده ولی اگر سایت شما را ببینند و روی آن کلیک نکنند، یعنی سایت شما در جستجوها ایمپرشن و نمایش میگیرد ولی کلیکی روی آن صورت نمیگیرد، این باعث کاهش CTR خواهد شد.
CTR خوب برای یک سایت میتواند بین 5 تا 7 درصد باشد. البته CTR میتواند درصدهای بالایی نیز داشته باشد و هرچقدر این درصد بالا باشد بهتر است.

مهمترین فاکتورهای سئو و رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۱۹