اینستاگرام از تب اکسپلور استفاده می‌کند تا کاربران برتر و فعال شبکه اجتماعی خود را نشان دهد. شما می‌توانید با پست های متداول و تعامل داشتن احتمال پیدا شدن خود در تب اکسپلور اینستاگرام را افزایش دهید.

حال سوالی که مطرح می شود این است؟ چگونه محتواها برای نمایش در این صفحه انتخاب می‌شوند، چگونه می‌توانید با مخاطبانتان از این راه ارتباط برقرار کنید، چگونه نرخ تعامل کاربران (Engagement) صفحه‌ی خود را افزایش دهید و در نهایت، چشم‌انداز ارزشمندی به دست آورید. سپس با استفاده از ویژگی‌های آن، کسب و کار خودتان را بهتر معرفی کنید و بیشتر دیده شوید.

چه راهکارهایی جهت وارد نمودن پست به تب اکسپلور اینستاگرام وجود دارد؟

۱.  جذب مخاطبان و تولید محتوای مناسب سلیقه آنها

بررسی کنید که مخاطبین سابق شما به چه موضوع هایی علاقه مند هستند که با کسب و کار شما همسو می باشد. در واقع فعالیت فالووینگ های خود را رصد کنید و مطابق سلیقه آنها محتوا تولید کنید.

۲. تولید هشتک مناسب

هشتگ ها یکی از بهترین روش های جذب تعامل مخاطبین در اینستاگرام برای شما هستند. هشتگ ها کمک می کنند با توجه به علاقه مخاطبین پست شما در اکسپلور آنها به نمایش گذاشته شود. همچنین برخی مخاطبین هشتگ های مورد علاقه خود را نیز فالوو می کنند که این مورد هم خودش مزیت مهمی است که چرا باید از هشتگ ها در پست های خود استفاده کرد.

نکات مهم در استفاده از هشتک ها:

۱. حتما از هشتگ های مرتبط بایستی استفاده کنید. استفاده از هشتگ های نامرتبط ریز پست ها می تواند تبعات سختی در پی داشته باشد.

۲. اینستاگرام برای هشتگ های انگلیسی اهمیت بیشتری قائل است. سعی کنید از هشتگ های انگلیسی مرتبط حتما استفاده کنید.

۳. تگ کردن برند ها و صفحات هم فکر و همکار

این روش قطعی نیست اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که با تگ کردن برند ها و پیج هایی که سبک کارشان با پست شما یکی است، اینستاگرام شانس شما را برای قرار گرفتن در اکسپلور اینستاگرام کاربران علاقه مند به این پیج ها و سبک کارشان بیشتر کند.

۴.  کاربران را به فعالیت دعوت کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای ورود به اکسپلور اینستاگرام تعامل با کاربران است. تلاش کنید باعث ایجاد نظر زیر پست های خود شوید. سوال بپرسید که جواب بدهند، نظر بخواهید و مهم تر از همه با پاسخ دادن به نظرات کاربران و با تایید یا نظر دادن به کامنت کاربران زیر پست های خود نشان بدهید کاربران خود را می بینید. شما می توانید کامنت تک تک کاربران خود را لایک کنید و حتی به کامنت های اسپم اکانت های تجاری دیگر نیز به سبک خودتان پاسخ دهید. افزایش بیشتر تعامل کاربران خصوصا در دقایق اولیه انتشار پست می تواند به ورود پست شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام کمک کند.

۵.  گرفتن پاور لایک power like

پاور لایک  power like یا همان لایک قدرتمند یکی از روش های مرسوم برای کمک کردن پیج ها به یکدیگر است. لایک شدن پست شما توسط پیج های با حجم مخاطب بالا می تواند امکان دیده شدن پست شما به کاربران آن پیج را به شدت بالا ببرد. راه مرسوم در بین اینستاگرامر ها لایک اشتراکی است.

مدیران پیج ها با هم وارد تعامل می شوند و پست های همدیگر را در لحظه انتشار لایک می کنند و همین امر که به پاور لایک  power like معروف است موجب افزایش تعامل پیج شما و احتمالا ورود پست شما به اکسپلور اینستاگرام است.

چگونه بدانیم که در اکسپلور اینستاگرام دیده شده‌ایم؟

برای اینکه بدانید که در اکسپلور حضور داشته اید یا نه؟ باید میانگین لایک های خود را در نظر بگیرید مثلا فرض کنید میانگین لایک های شما 200 است، ولی بعد از مدتی به لایک‌های پست‌های جدید خود نگاهی بیندازید اگر تعداد لایک‌ها، سه برابر میانگین شده بود به این معنی است که احتمالاً برای چند ساعت در صفحه اکسپلور کاربران دیده شده‌اید و اگر تعداد لایک‌ها حتی بیشتر از ۳ برابر بود، تبریک می‌گوییم شما قطعاً برای مدت طولانی‌تری در اکسپلور دیده شده‌اید!