شاید بارها در مورد رتبه الکسای سایت یا وبلاگ شنیده باشید. اما این سوال پیش می آید که الکسا چیست و چگونه در الکسا رتبه بگیریم. اگر با سایت و رتبه الکسا آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به سایت الکسا سربزنید. و رتبه سایت خود را در آنجا مشاهده کنید. http://www.alexa.com

در سایت الکسا هرچه عدد کوچکتر باشد نشان دهنده رتبه بالاتر می باشد، مثلا رتبه فیسبوک و گوگل تک رقمی می باشد. الکسا در سایت خود اعلام کرده که رتبه وب‌سایت‌ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.

الکسا چیست؟ ثبت سایت در الکسا

تعداد بازدید و مدت زمان لازم برای دریافت رتبه الکسا (Alexa)

الکسا برای اختصاص رتبه به وب سایتها باید یکسری اطلاعات را از وب سایت شما دریافت کند، و بر اساس یکسری الگوریتم رتبه به شما داده می شود. لذا اگر به تازگی سایت خود را راه اندازی کرده ایم برای اینکه در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا جایی داشته باشیم باید پس از عضویت و ثبت آدرس سایت خود در آن معمولا مدتی بین 1 تا 3 ماه از زمان ثبت سایت بگذرد، در این فاصله هرچه تعداد بازدیدهای سایتمان بیشتر باشد شانسمان نیز برای اختصاص رتبه بیشتر خواهد بود.

پس اگر می خواهید در الکسا رتبه بالاتر داشته باشید باید در جهت انتشار مطالب بهتر، مفیدتر و اهمیت قائل شدن برای مخاطبان بیشتر تلاش کنید. به این ترتیب هر چقدر که فعالیت ما در وب مستمر و با کیفیت بالاتر باشد الکسا نیز به همان نسبت اهمیت بیشتری برای وبسایتمان قائل شده و حتی نوع تجزیه تحلیل و آمارهای ارائه شده آن نیز به مرور زمان متفاوت خواهد بود.

چطور رتبه الکسای وبسایت خاصی را بدست آوریم؟

برای اطلاع از رتبه الکسای هر سایتی می توانید افزونه جستجوگر رسمی سایت الکسا را برای برنامه جستجوگر خود دانلود و نصب کنید. سپس با کلیک بر آیکون افزونه می توانید رتبه سایتی که در جستجوگر باز است را ببینید. اگر بخواهید جزئیات رتبه سایت و الکسا اینترنت هر سایت را ببینید، می توانید روی نام سایت، رتبه جهانی یا رتبه کشوری الکسا کلیک کرده و جزئیات ترافیکی سایت در صفحه جدیدی ظاهر می شود.